10 October 2010

CINTA

kadang-kadang terfikirkan apa itu cinta, yang pasti tiada istilah couple dlm islam....kusedar, namun kutiada usaha kearah itu..erm, berlandaskan alasan masih belajar, ternyata diri ini masih mengejar duniawi....ingin kuputuskan, namun hati ini terlalu rapuh dalam menyatakan nya....ntah la, sampai bila diri ini perlu begini...

pernah juga dan berkali kukatakan jika benar menyintai ku, jumpalah orang tuaku, sekiranya mereka merestui, kujuga begitu, sekiranya tidak, maaf, mungkin ada wanita yang lebih untukmu...tetapi, masih tiada apa, diriku ditinggal tanpa ada apa2 jawapan...

kini, mungkin cinta baru wujud, alhamdulillah, dia menginginkan suatu hubungan yang lebih kukuh, perkahwinan, tetapi, kerana kewangan yang masih belum mencukupi, kutangguhkan dulu, ntah la, hubungan ini menjadi seperti hubungan yang lain, ingin kunyata betapa aku tidak menyetujuinya, aku kalah, kerana dia ternyata lebih matang dalam hal ni, kerana dia lebih menjaga ku, erti kata lain, betapa cemburunya dia....

akhir sekali, aku hanya inginkan cinta-Nya, aku masih mencari jalan pulang tetapi, malangnya, aku tidak berusaha mencari cahaya agar dapat kupulang, erm...mungkin benar, jika niat sahaja tanpa usaha, tidak kemana...insyaAllah aku akan cuba untuk menperbaiki niat kusetiap hari.;...

No comments:

Post a Comment

Thanks for your comment, I appreciate it...